Home  |  About Us  |  Contact Us  |  Privacy policy  |  Site map

« On Missing The 800 Pound Gorilla And Finding The Race Card | Main | Cartoon Contest in Indonesia Mocked Danish Royal Family »


November 6, 2006

What's Really Behind Calls For Rumsfeld's Head?

The editorial appearing on Sunday in the Army Times, the Navy Times, the Marine Times and the Air Force Times calling for the resignation of Defense Secretary Donald Rumsfeld were timed to come out in all four publications simultaneously on the final Sunday before the midterm congressional elections, and received great fanfare, with even advance notice of the event from the left-leaning mainstream media.

However, contrary to what many of the unknowing public believe, these publications are not official or semi-official periodicals of the military branches, and are actually under the same ownership as USA Today and under the management of an editor who has had his share of run-ins with the U.S. military in the past. For anyone to believe that there was no agenda involved, that this was simply reporting the views of the military in general by their respective publications, would be to ignore the facts, especially that shortly after Gannett bought the publications in 1997, the media giant installed Robert Hodierne as editor. And what the public needs to know is that Hodierne is best known for teaming up in 1969 with then-Associated Press reporter Peter Arnett in Vietnam to bring attention to a small group of American soldiers who refused to fight.

The stories are nothing more than another case of the left-supporting, anti-war media attempting to influence the election in the same direction that the radical Islamists want it to go.



Posted by Abdul at November 6, 2006 11:18 AM





Helpful Sites